Сьогодні в Івано-Франківську ведеться масштабне будівництво різноманітних житлових комплексів, які пропонують затишок, комфорт та простір. На місці старих будинків радянської епохи зводять нові будівлі, які вигідно вирізняються з-поміж сірих та одноманітних дев’ятиповерхівок. Та чи такі страшні будинки радянського періоду як їх змальовують?
«Хрущовка» — це будинок, збудований в часи «правління» Микити Сергійовича Хрущова (1953-1964 роки). За однією з версій, ідею «хрущовок» Микита Сергійович запозичив у французів після візиту до Франції.
Після закінчення Другої світової війни люди тіснилися у бараках або комунальних квартирах, тому потреба у новому житлі була як ніколи гострою. Переваг у «хрущовок», на думку керівництва, було безліч:
Тобто, такі будинки зводилися з панелей чи блоків, як конструктор, й зазвичай сягали висоти 4-5 поверхів. Квартири-«хрущовки» зводилися до початку 90-х років, а термін їх експлуатації був розрахований на 25 років. Такі будинки не вирізнялися вишуканою архітектурою, декором чи продуманим проектуванням — все було максимально просто, доступно та функціонально. Площа таких квартир була: 28-33 кв. м — для однокімнатних, 30-48 кв. м — для двокімнатних, 48-58 кв. м — для трикімнатних.
Читайте також: Фактори, що впливають на нерухомість в Івано-Франківську та її вартість
Івано-Франківськ — невеличке місто, розташоване в мальовничій місцевості, неподалік Карпатських гір. Саме тому частими гостями нашого міста стають туристи, й не лише з України, а й з Польщі, Білорусі та інших країн. У порівнянні з іншими містами Західної України, Івано-Франківськ досить компактний та зручний, що не може не тішити його мешканців.
Сьогодні в нашому місті ведеться активне будівництво — зводяться цілі житлові комплекси з просторими подвір’ями, дитячими майданчиками, паркомісцями. У наш час квартири в Івано-Франківську стали справді комфортними, сучасними, просторими. Читайте: Новобудови Івано-Франківськ: де будівництво ведеться найактивніше?
Старі радянські «хрущовки» зникають з карти Івано-Франківська — на їхньому місці зводять новобудови — гарне та сучасне житло.
Ще декілька років тому на запитання: «Де краще жити: у квартирі чи будинку?», більшість однозначно відповіла б: «В будинку». Причиною такої відповіді є досить низька якість будівництва квартир в радянські часи, погане планування, низькосортні будівельні матеріали, відсутність звукоізоляції та безліч іншого.
Проте, сьогодні ринок нерухомості в Івано-Франківську, а саме, масштабне будівництво новобудов у всіх мікрорайонах міста, дозволяє нам купити квартиру таку, яку душа забажає: комфортну, простору. Тому, на сьогодні питання: «квартира чи будинок?» є як ніколи актуальним, адже в кожного з них є ряд переваг та недоліків.
В підсумку можна сказати, що смаки різні: комусь краще в центрі міста, в своїй маленькій, проте, рідній та комфортній квартирці, а хтось прагне простору, великого подвір’я та ділянки, щоб висаджувати квіти й овочі.
Читайте також: Квартири в Івано-Франківську: як правильно вибрати квартиру для життя?
Кожен з нас знає, що квартира, будинок чи дача вимірюються в квадратних метрах, і коли нам скажуть, що площа квартири дорівнює 100 м кв. ми зможемо собі приблизно уявити, яка вона є за величиною.
З земельними ділянками все дещо складніше, адже вони вимірюються в сотках. Люди, які є власниками землі та дач, для їхнього вимірювання зазвичай використовують таку одиницю площі як сотка. Але, коли потрібно зважитися на продаж ділянки, вся документація повинна бути заповнена згідно з чинним законодавством, тобто за правилами загальноприйнятих вимірювань — в метрах. Тому, перед тим як продати ділянку, потрібно розібратися: як порахувати сотки.
Необхідно: 4 кілочки, рулетка, листок паперу, ручка.
Спочатку потрібно визначити розміри всіх сторін. Для цього візьміть 4 кілки та забийте їх по кутах ділянки. За допомогою рулетки виміряйте довжину кожного з 4-х відрізків. В тому випадку, якщо сторони на ділянці однакові, то потреба вимірювати кожен відпадає. Отримані дані занотуйте на листку.
Правила вимірювання площі ми всі пам’ятаємо ще зі шкільного курсу геометрії. Все дуже просто, потрібно скористатися формулою: S=a*b, де S — загальна площа, a — ширина ділянки, b — довжина ділянки.
Отже, щоб знайти площу, нам необхідно ширину ділянки помножити на її довжину. Наприклад:
10 м — ширина ділянки;
20 м — довжина;
10 м * 20 м = 200 м кв. — площа ділянки.
Щоб дізнатися скільки метрів квадратних в одній сотці, необхідно отриманий результат (тобто метри квадратні, які ви нарахували) поділити на 100.
Тобто, ми нарахували 200 м кв., ділимо їх на 100 й отримуємо 2 сотки.
200 м кв. : 100 = 2 сотки землі.
Читайте також: Новобудови Івано-Франківськ: де будівництво ведеться найактивніше?
Потоп у квартирі — це явище, з яким рано чи пізно стикається кожен, хто проживає у багатоквартирному будинку. Винуватцями затоплення квартири не завжди стають недбалі сусіди, часто ваше житло «страждає» через старі труби, які уже давно час замінити.
Якщо сусіди затопили квартиру, діяти потрібно миттєво, адже чим швидше ви почнете реагувати, тим більша ймовірність відбутися незначними втратами.
4 екстрені кроки, якщо вас затопили сусіди:
Експертиза необхідна у таких випадках:
Часто ремонт квартири влітає у добру копієчку, тому після залиття квартири потрібно вимагати відшкодування збитків. Щоб вам відшкодували збитки на ремонт дому, потрібно слідувати 5 простим крокам.
Працівники ЖЕКу (КК, ОСББ) зобов’язані скласти акт про залиття квартири, який повинен містити опис місця та часу події, ушкоджень та завданих збитків, причину потопу, а також контактні дані присутніх осіб та їхні посади. Акт повинен бути підписаний усіма присутніми та бути закріплений печаткою. Працівники ЖЕКу (КК, ОСББ) зобов’язані надати вам примірник складеного акту.
Щоб отримати відшкодування збитків, потрібно звернутися до експерта й надати йому пакет документів:
Викликати експерта варто через декілька днів після затоплення квартири, адже саме тоді наслідки та масштаби пошкодження стануть чіткішими. За 3 дні до узгодженої з експертом дати, повідомте винуватця офіційним листом про проведення огляду квартири.
Обов’язки експерта:
На основі оформленого акту огляду експерт визначає розмір завданої шкоди, складає кошторис з описом робіт та матеріалів для відновлення об’єкта. Сюди також додають санітарне просушування об’єкта, доставку будматеріалів, ремонт зіпсованих меблів, побутової техніки та інше.
Коли готові уже всі документи, проведений огляд квартири, а сума збитків визначена — настав час пред’являти вимоги про компенсацію.
Дотримуйтесь такої послідовності дій:
Вартість послуг експертизи зазвичай починається від 1 тисячі гривень. Вартість експертної оцінки можете сміливо вносити до суми збитків, що стягуватиметься з винуватця.
Продаж квартири — складне рішення, яке дається непросто. А все тому, що ми розуміємо: що продаж квартири несе за собою багато зусиль та витрат. Витрати можна скоротити, проте, тоді доведеться відмовитися від послуг ріелтора, внаслідок це може значно уповільнити пошук покупця. Послуги ріелтора допоможуть вам заощадити власний час, адже він сам розміщує оголошення на сайтах нерухомості, шукає потенційних клієнтів, проводить огляд квартири та допомагає при укладанні договору.
Проведення оцінки нерухомості є обов’язковою умовою для здійснення угоди купівлі-продажу квартири, будинку чи інших типів нерухомих об’єктів. Продавець має право визначати бажану вартість квартири, будинку, але й тут є свої нюанси. Важливо не допустити двох помилок:
Потрібно реально оцінювати характеристики свого житла: врахувати стан будинку, під’їзду, наявність ліфта, площу квартири та інше.
Читайте: Фактори, що впливають на нерухомість в Івано-Франківську та її вартість
Щоб знайти «золоту середину», рекомендуємо вам попередньо ознайомитися з пропозиціями на ринку нерухомості, а саме: оголошеннями про продаж квартир в Івано-Франківську. Варто пошукати схожі пропозиції, враховуючи при цьому: мікрорайон, стан будинку, площу та інше.
Цей пункт краще вирішити одразу перед розміщенням оголошення, адже тяганина з документами може тривати довгий час й відбити у потенційних покупців бажання купити квартиру. Саме тому, краще спочатку вирішити усі питання з документами й лише тоді виставляти житло на продаж.
Потрібні такі документи для продажу квартири:
Щоб про продаж квартири дізналися більше людей, варто замислитися про правильну рекламу, тобто це може бути розміщення оголошень на тематичних сайтах про нерухомість Івано-Франківська, публікації в Facebook, а також розклеювання паперових оголошень. Найбільш дієвим способом сьогодні є розміщення оголошень на сайтах та у Facebook, розклеювання ж паперових оголошень є найменш ефективним способом продажу.
Щоб написати оголошення правильно, варто вказати:
Читайте також: Як правильно написати оголошення про продаж нерухомості
Також не варто забувати про якісні фотографії, адже саме це основа вашого оголошення. До них також є певні вимоги — читайте: Продаж та оренда: як правильно робити фото квартир?
Перед тим, як показати квартиру потенційному покупцю, варто навести там лад, адже нікому не до вподоби чужі речі, навіть, якщо вони акуратно розкладені. Краще одразу забрати особисті речі й залишити мінімум предметів для декору приміщення. Огляд краще назначати на другу частину дня, адже, очевидно, що більшість людей працюють й не зможуть оглянути квартиру зранку.
Щоб правильно оформити усі документи, варто звертатися лише до кваліфікованих нотаріусів, тих, яких вам рекомендували, або з якими ви уже працювали. Не варто звертатися до того нотаріуса, на якому наполягає покупець, краще обрати іншого.
За офіційними даними, близько 400 тисяч українських сімей змушені орендувати житло. Кількість орендарів, що винаймають помешкання неофіційно — невідомо, адже більшість орендодавців воліють уникнути сплати податків, тому не підписують офіційний договір про оренду.
Щодня гаряча лінія податкової інспекції рясніє зверненнями громадян про незаконну здачу житла в оренду та ухилення орендодавців від сплати податків. Зазвичай телефонують небайдужі сусіди, працівники ЖЕКів, деколи навіть самі орендарі. Також працівники податкової інспекції збирають інформацію з відкритих джерел, зокрема з таких як оголошення в Інтернеті, в газетах та інших.
Здавати квартири в Івано-Франківську неофіційно значно прибутковіше, проте, це може нести за собою ряд проблем із законом. Щоб легально зняти квартиру в Івано-Франківську потрібно звертатися до ріелторських агентств, які допоможуть укласти договір оренди та передбачать усі проблеми та нюанси, що можуть виникнути в процесі винаймання.
Спочатку необхідно визначити суму доходу, яку орендодавець отримав за певний час. До цієї суми додається нарахований податок на доходи фізосіб, що становить 18%, та військовий збір в розмірі 1,5% від отриманого та задекларованого доходу громадянина.
Спробуємо розрахувати суму податку за один рік, якщо плата за оренду становить 3 500 грн (середня вартість оренди в Івано-Франківську)
У випадку, коли орендодавець здає житло неофіційно, тобто уникає сплати податків, передбачена система штрафів. Контролюючий орган самостійно здійснить нарахування податку та штрафу за несплату.
Розрахуємо суму штрафу, якщо плата за оренду становить 3 500 грн
Отож, якщо ви плануєте здавати своє житло в оренду, краще одразу оформити все відповідно до вимог чинного законодавства. Це дозволить вам перестрахуватися у випадку виникнення непорозумінь з орендарем та уникнути нарахування штрафів та проблем з податковою інспекцією.
З кожним днем довгострокова оренда квартир приваблює все більше людей, зазвичай це молоді сім’ї, студенти, або ж люди, які приїхали у відрядження. Квартири подобово мають попит в студентів-заочників та туристів.
Зняти квартиру в Івано-Франківську не складно, адже ринок нерухомості рясніє цікавими пропозиціями за досить привабливими цінами. Значно складніше здати квартиру в оренду, адже тут важлива кожна деталь. Потрібно правильно підготувати приміщення, адже саме це може привернути увагу потенційних орендарів.
На що варто звернути увагу при підготовці квартири?
Перш за все, вам потрібно реально оцінити стан свого житла й тоді визначитись з цільовою аудиторією орендарів. Акуратні кімнати з недорогим, проте, свіжим ремонтом більш привабливі для орендарів, ніж застарілий євроремонт з облущеними або забрудненими стінами.
Пам’ятайте! Гроші, вкладені в ремонт дому повинні повернутися до вас після 2-3 місяців оренди. Заощадити можна на підлоговому покритті, люстрах, декоративних елементах та меблях, проте, не варто економити на сантехніці, електропроводці, батареях та інших комунікаціях.
У квартирі високої цінової категорії можете освіжити інтер’єр, або зробити новий ремонт, також не зайвим буде запросити дизайнера. Рекомендуємо не заощаджувати на матеріалах та приділяти увагу дрібницям.
У квартирі економ-класу варто зупинити свій вибір на косметичному ремонті, освіжити інтер’єр, поновити фарбу чи переклеїти шпалери. Також варто позбутися старого мотлоху та звільнити квартиру від особистих речей.
Сьогодні кожен орендар має свої вимоги до орендованого житла. Існує мінімальний набір меблів, які обов’язково повинні бути у кожній квартирі: від економ до преміум-класу. Це: кухонні меблі, стіл та стільці, шафа, диван або ліжко, тумба, письмовий стіл та стілець. З кухонного приладдя: тарілки, кілька виделок, ложки, пательня, каструлі, чашки та склянки. У квартирах преміум-класу цього переліку буде недостатньо — велику увагу варто приділити якості меблів, сучасному дизайну та практичності.
Але пам’ятайте, що меблі не повинні займати весь простір й захаращувати квартиру, адже цілком ймовірно, що новий мешканець захоче поставити кудись свої речі.
Для квартир економ-класу існує мінімальний набір техніки, який повинен бути обов’язково: холодильник, кухонна плита, пральна машина та телевізор. Для квартир преміум-класу до цього переліку варто додати мікрохвильову піч, посудомийну машину, кондиціонер, кухонний комбайн або мультиварку, електричний чайник, пилосос, праску, фен та інше.
Зазвичай квартиранти самостійно обирають провайдера, адже шукають вигідні умови, відповідну швидкість та доступну вартість. Проте, не спішіть відключатися від свого провайдера, адже орендар не зможе одразу провести Інтернет.
Як приємний «комплімент» орендарю, ви можете зробити його проживання комфортнішим, додавши трохи милих дрібниць: дзеркала, штори та інше.
Перед презентацією квартири потенційним орендарям, рекомендуємо провести генеральне прибирання: самостійно, чи скористатися послугами клінінгових компаній, адже квартира повинна бути готова до поселення нових мешканців в будь-яку хвилину.
Читайте також: Податок на нерухомість: скільки нам доведеться заплатити за «зайві» метри?
З 1 травня в Україні почала діяти нова програма надання субсидій населенню. Мережу сколихнула хвиля обурення, адже багато франківців за новими правилами отримання субсидій — це право втрачають. (читайте: Субсидія: як оформити субсидію, і на які зміни нам слід чекати?)
Субсидія 2018 породила багато міфів та вигадок, які ми сьогодні спростуємо, або підтвердимо.
Безробітним українцям працездатного віку, щоб оформити субсидію, потрібно стати на облік до центру зайнятості.
Українцям працездатного віку, що є безробітними, проте, не стоять на обліку у центрі зайнятості не вдасться отримати субсидію, адже органи соцзахисту нараховуватимуть їм 3 прожиткові мінімуми (5286 грн).
Перш за все, запам’ятайте, що усна відмова є незаконною. За законом, працівник повинен заповнити декларацію, заяву, і лише після розгляду їх комісією, в письмовій формі сповістити заявника.
Закордонні поїздки не можуть стати підставою відмови в отриманні субсидії, якщо ви:
Тобто, заробітчани, які задекларували в Україні свій заробіток, а також сплатили ЄСВ мають право отримати субсидію.
За законом, працівники зобов’язані на прохання громадян надати реквізити для оплати ЄСВ.
Якщо сім’я офіційно розлучена, ви не повинні вказувати доходи своїх «колишніх» в декларації, якщо вони проживають окремо. Проте, якщо у вас є діти, які не досягли повноліття, в декларації необхідно вказувати інформацію про обох батьків. Пізніше, потрібно звернутися до Комісії з надання субсидій та надати документи, що підтверджують проживання дитини із заявником.
Насправді, отримати субсидію не зможе та людина, яка отримала квартиру в подарунок, або успадкувала її, якщо її вартість понад 50 тис. грн.
Відмовити вам у субсидії можуть у тому випадку, якщо за 12 місяців перед зверненням за субсидією, ви придбали об’єкт нерухомості, чи транспортний засіб вартістю понад 50 тис. грн.
Тут є один виняток. При оплаті медичних послуг, вартість яких понад 50 тис. грн — ви не позбавляєтесь права на субсидію.
На нарахування субсидій впливає сама вартість транспортного засобу, адже він може вартувати як 5 тисяч гривень, так і 400 тисяч. Тому, щоб отримати субсидію в такому випадку, вам варто звертатися в Комісію з питань призначення житлових субсидій.